ACM SIGGRAPH Asia 2019 (SA ’19)

We had presented, our works of a system that only reached sound information to people who need it, like people watching a screen, in ACM SIGGRAPH Asia 2019, Brisbane. This system will improve space comfortability while maintaining advertising effect.
This is a collaboration work with Future Merchant Design Lab through a collaboration research project with Rakuten Institute of Technology.


[Presentation]

N. Kuratomo, K. Yamada, S. Masuko, T. Yamanaka and K. Zempo:
Effect of Attention Adaptive Personal Audio Deliverable System on Digital Signage
In Proceedings of ACM SIGGRAPH Asia 2019 (SA ’19) Technical Briefs, November 17-20, 2019.

アジア版CG関連の国際会議(しーぐらふあじあ)にて,「お前がディジタルサイネージを見ているとき,サイネージもお前を見ているのだ」と言う研究を発表。
情報を広告をすると言う役割を果たしつつ,関係ない人には余計な音を届けないで空間快適性を維持するディジタルサイネージ。
(楽天特別共同研究による未来店舗デザイン研究事業の一貫です。)